dprp.net Floor interjú 2016-03-20 Negyedik, befejező rész

Főoldal/interjúk/dprp.net Floor interjú 2016-03-20 Negyedik, befejező rész

dprp.net Floor interjú 2016-03-20 Negyedik, befejező rész

Élőben

 

Az új Vehicle Of Spirit DVD-ről. Gondolom, a zenekar számára kevésbé izgalmas, mint egy album elkészítése. Mi volt benne pontosan a szereped, mint együttes?

Floor elmondja, hogy a koncert DVD elkészítése egy másfajta folyamat. Meg tudod mutatni a rajongóknak, hogy mit csináltál az elmúlt 18 hónapban, és megpróbálod az élő előadás energiáját átadni. Ez igen értékes azok számára, akik nem tudtak részt venni a koncerteken, vagy rajongók, akik át akarják még egyszer élni az érzést, amit a koncerten éreztek. Az együttes aktívan részt vett a válogatásban, hogy mi kerüljön majd a kiadáskor a DVD-kre. A teljes koncertek eldöntésekor egyértelmű volt a Wembley, a hírnév miatt és Tampere azért, mert egy hatalmas stadion a Nightwish szülőföldjén. A szerkesztésben is részt vettek. Az eredményeket áttekintették, és kommentálták. Például, ha egy sáv túl lassú volt, vagy éppen az adott kép más szögből jobban mutatna. Ez is a tanulási folyamat része.

„A színpadon nem sokat látom az együttes társakat, így csak nemrég fedeztem fel például Emppu mimikáját, és vicces arckifejezéseit.”

Eszembe jutott, hogy a dalokat nem mindig ugyanúgy énekled, szándékosan csinálod, és milyen dolog befolyásolhatja, hogy hogyan?

Hm… Nem tudom, nem tudok semmi helyszíni, vagy rajongói befolyásról. Soha nem terveztem így, az biztos. Azt hiszem, hogy ez zsigerből jön, érzésből.

Nagyon sok koncerten lépsz fel, ahol a Nightwish a főegyüttes. Nyáron sok fesztiválon is játszotok. Személy szerint neked vagy az együttesnek vagy a csapatnak nagy a különbség egy saját és egy fesztivál koncert között?

Személy szerint nekem nincs nagy különbség a kettő között, de amikor az együttes egy koncerten játszik, mint amit te is láttál Oberhausenben (Németország), a kamionjainknak az Arénában kellettek lenni reggel nyolckor, hogy felállítsák a színpadot. Egy fesztiválon ott vár a színpad. Azt mondták, hangsúlyoznom kell, hogy az elmúlt években a Nightwish a legtöbb fesztivál főegyüttese, így amikor ez a helyzet, a csapatunknak ott kell lennie a helyszínen, mert mindenki másé előtt kell felépítenünk a színpadot.

„Amikor saját show-n játszol mindenki, aki kijön, azért jön, hogy téged lásson, egy fesztiválon rengeteg rajongó lehet, és mások is, akik másik együtteseket mentek megnézni. Lehet köztük, aki egyáltalán nem ismeri az együttest. Bár ez egyre kevésbé fordul elő, de akkor is kihívás megszerettetni a zenéteket!”

A backstage-ekben is van különbség. Mint fő együttes, a legtöbbször megvan a Nightwish-nek a saját magánterülete. Zenészek és egész együttesek lelkesen találkoznak, és aztán a közösségi médiákon bizonyítják, hogy a Nightwish-sel osztották meg a színpadot. Néha ez klassz, de lehet bosszantó is. A legtöbb időt beszélgetni szeretek a zenészekkel, mert ha annyit utazol, mint mi, mindig van valaki körülötted, akit ismersz.

Lehet, hogy az évek során a nyári fesztiválok száma igencsak megnőtt? Kifizetődő annyi fesztiválon játszani?

Most, hogy említetted, lehet, hogy igaz: több fesztiválon játszunk, mint egy, vagy két évtizede! Szerintem a legtöbb együttes számára nagyon fontos, hogy fesztiválokon játsszon. A megrendelők hajlamosak megnézni a turné menetrendet, hogy elkerüljenek túl sok olyan együttest a színpadon, akik club show-kon léptek fel addig és nagy a harc mostanában.

Jövő

 

Bebizonyítottad az évek során a zeneszerzői tehetséged. Szándékodban áll a jövőben hozzájárulj, mint zeneszerző a Nightwish lemezeken?

Nem igazán. Tuomas a mi mesterelménk, és mindig kiépíti a keretmunkát, mire mi, az együttes tagjai elkezdünk dolgozni vele. Marco is hozzájárul, de mi lenne az én motivációm megpróbálni, hogy a saját szerzeményem egy albumra kerülön, amikor van nekünk egy olyan zeneszerzőnk, mint Tuomas? Használva a saját tehetségemet a végső simítással szolgálok Tuomas kompozícióihoz, és művészi szabadságom használom minden vokális értelmezésben. Egyáltalán nem érzem szükségét, hogy zenét szerezzek a Nightwishnek.

Ha megjelenek egy igazán csodálatos témával, vagy ötlettel, biztos vagyok abban, hogy Tuomas meg fogja hallgatni, és nyitott arra, hogy használja, ha akarja. Igazán hiszek a demokráciában, de egy együttesben nem működik. Kell lennie valakinek, aki kimondja az utolsó szót, és a Nightwish-ben Tuomas az. Általában megkapjuk a demót Tuomastól, és esetemben el kell énekelnem a dallamot zongorakísérettel. Hogyan fogom énekelni? Ordítva? Operatikusan? Érzékien? Hangosan?

Floor elmeséli, hogy az első alkalommal Tuomas leült a stúdióban egy énekessel, hogy kipróbálja különböző éneklés módokat és nagyon tetszett neki ez a megközelítés. Például a My Walden drámaian megváltozott, mert a stúdióban együtt volt az együttes. A gondolatmenetet befejezve elmondja, hogy tökéletesen elégedett az együttesben betöltött szerepével.

Az utolsó kérdés: A Nightwish húsz éves, nagyszerű a felállás, fantasztikus és lojális emberekkel dolgozol együtt, arénákban játszotok, filmet csináltatok, teljes nagyzenekarral rögzítitek a felvételeket, a Földgolyó minden sarkában szerepeltek. Mi lehet még „több”?

Nos, nem hiszem, hogy a Nightwish célja az lesz, hogy keresse a „többet”. A mi kihívásunk inkább az, hogy megtartsuk ezt a magas szintet a zeneszerzésben és és előadásban, és kreatívan keressük az új ötleteket a Nightwish koncepción belül. Fantasztikus lenne fenntartani ezt a magas színvonalat és és haladni tovább azon az úton, amin elindultunk.

Szeretnénk művészi szabadságunkkal, folyamatosan írni a saját zenénket, és remélhetőleg meglesz a rajongók lelkes válasza. ’Igen, nagyon bírjuk, amivel megjelentetek, és már nagyon szeretnénk titeket élőben látni!’ Azt hiszem, hogy ez lesz a közel jövőre  a célunk. Újra együtt leszünk 2018 elején, és majd meglátjuk, mi lesz…

 

Epilógus

Miután megköszönte Menno Von Brucken Fock az interjút, megkérte Floort, hogy dedikálja az EFMB earbookját. Miközben aláírta, Floor elmesélte, hogy a műalkotás azon az oldalon (ahol aláírta) a Földünket ábrázolja, ahogy kinéz majd, ha az evolúció úgy folytatódik, mint ahogy most halad. A kutatók állításai szerint a kontinensek lassan elmozdulnak… néhány közülük valaha egy volt, és ismét az lesz. Továbbá megemlített egy cikket, amit több újságban is olvasott: a kutatóknak sikerült manipulálni sertés DNS-t úgy, hogy emberi szerveket állítsanak elő. Néhány ember elszörnyed ettől az ötlettől. de a riporter épp ellenkezőleg. Mindenki tudja, hogy a világon állandóan hiány van egészséges szervekből, így ez fantasztikus áttörés. Nem lenne szükség donorokra, mert ki tudjuk tenyészteni a saját tartalék szerveinket. Ez egy nagyszerű megoldás egy nagy problémára, és míg mások azt mondják, ez egyáltalán nem természetes dolog, nem értek vele egyet: az emberek, mint faj annyira intelligenssé vált, hogy képes megcsinálni, szóval az én szerény véleményem szerint ez a természetes fejlődés és óriási kilátás!

Erről itt olvashatsz részletesebben:

http://index.hu/tudomany/2017/01/27/kesz_az_elso_diszno-ember_hibrid/

https://ipon.hu/elemzesek/sertes_ember_kimerakkal_oldodhat_meg_a_szervhiany/3088/

Facebook Comments

By | 2017-06-19T08:48:57+00:00 április 30th, 2017|interjúk|0 hozzászólás

About the Author:

Tesztelem, a neved! :P

Hagyj üzenetet