Dagobert Univerzum Misztériuma harmadik rész második fejezet: Ahogy kezdődött

Főoldal/cikksorozatok/Dagobert Univerzum Misztériuma harmadik rész második fejezet: Ahogy kezdődött

Dagobert Univerzum Misztériuma harmadik rész második fejezet: Ahogy kezdődött

Ahogy az egész kezdődött…

„Az egész az „Utolsó szán Dawson-ba” című történettel kezdődött, amit a finn Donald Kacsa Magazin adott ki a nyolcvanas évek végén. Ez vált azon nyomban az egyik kedvenc Dagobert/Donald történetemmé.”

(ami nem tartozik a könyvhöz – palex)

A Dagobert élete és kalandjai Don Rosa könyv hatása

 

„Disney képregényeken nőttem fel két éves korom óta. A Disney filmek, és világa mindig igazán fontos része volt az életemnek. Különösen Carl Barks, de aztán Don Rosa megjelent a kilencvenes évek elején, és teljesen levettek a lábamról, különösen ez a bizonyos könyv. Azóta, és valószínűleg ez lesz a minden idők kedvenc kitalált története. Ez az a bizonyos lakatlan szigetes könyv.

holopainen-ristisana-highlight

(ld korábbi cikkünk:Dagobert figura nyertese…)

Azt is többször elmondta, hogy ez az album hosszú idő óta foglalkoztatja, és tulajdonképpen már 1999 óta, az Oceanborn turnén, hogy megírja a filmzenét minden idők legkedvesebb kitalált történetéhez.

„Ez a könyv az Élet maga! Micsoda kifürkészhetetlen kiváltság! Arról szól, hogy mik azok a dolgok, amik igazán számítanak létezésünk során. A világ mérhetetlen szépségéről és lehetőségeiről szól egy nagyon könyörtelen, őszinte és összetett karakter szemszögéből. Szeretetről és családról, a nyereségről és veszteségről, a sötétségről és az újjászületésről szól.”

„ Akármikor olvasom ezt a könyvet, nagyon erősen hallom magamban a zenét. Különböző melódiákat és hangszereket. Mert a képregény nagyon moziszerű. Úgy gondoltam, hogy nagyszerű ötlet lenne kiengedni belőlem, hadd lássuk, mi történik, hogy szól majd a CD-n. Azért is tetszett az ötlet, mert lehet, hogy én lennék az első, aki egy grafikus novellára komponál filmzenét. Nem hiszem, hogy csinálta már valaki ezelőtt.”

„Meglettek a forrásaim, az idő, és pénz hozzá, hogy elkezdhessünk teljes időben dolgozni rajta. Ezért történt. Azt is képzeltem, hogy egy soundtrack-et írok a könyvhöz, ez nagyon furcsa volt, de úgy éreztem helyes is. Ez olyan, mint amikor egy nem létező filmhez írunk zenét.”

Amikor Don Rosa-ról kérdezik

„Nyilvánvalóan a legfontosabb mozzanat számomra az volt, hogy ebben a projektben maga Mr Don Rosa is részt vett.”

 

„Soha nem tudok eleget csodálkozni azon, amikor koncertezünk és találkozunk a Nightwish rajongókkal, és néhány rajongó olyan elragadtatottan és sírva vagy akármi… jön oda. Remeg, amikor meglátják az együttes tagjait. És ez mindig olyan furcsa nekem. Soha nem tudom megszokni. De amikor Don Rosa eljött a stúdióba, én is elragadtattam magam… talán megértettem… csak egy kis rajongó srác voltam… de ő… egy fantasztikus ember, egy igazi művész, egy igazi, igazi, igazi kedves személyiség. És egészben véve tisztelem, hogy részt vett az albumban és a videóban.

És mit gondol Don Rosa?

„A filmzenék szó szerint a huszadik század komolyzenéi. Ha a régi időkben lettek volna filmek, akkor Sibelius és Beethoven, és Mozart fimzenék komponálására lett volna szerződtetve. Így elgondolkodhatunk azon, milyen izgalmas számomra valaki, különösen egy jól ismert szeretett zenei zseni, mint Tuomas, aki egy filmzenét komponált az én Life Of Scrooge képregény történeteimhez! Tuomas zenéje ugyanolyan gyönyörűséges, és erőteljes, mint Hollywood Arany Korának legjobb zeneszerzőié. Ez a CD a „filmzenék a filmekhez, melyek „léteznek”gyűjteményem polcainak legcsúcsán helyezkedik el.”

Az első találkozás

„ Először 2010-ben láttam őt. Egyik könyvét promótálta Helsinkiben. Vagy öt percre találkoztunk, a sajtókonferencia után és mondtam neki az ötletemet. Nagyon udvariasan meghallgatott. Adtam neki egy Nightwish CD-t. Az igazat megvallva, nem hiszem, hogy komolyan vett, és nem is hibáztatom érte: Egy srác, aki így néz ki, és ilyet mond: „Yee, csinálok egy filmzenét a Scrooge-hoz…” „Jaja, rendben, Oké…” De aztán vagy két évvel ezelőtt küldtem neki egy email-t, hogy valójában most történik, lefoglaltam a stúdiót. Vannak dalaim, szóval, ha érdekli, elkészítené a borító tervet? Az első reakciója az volt, hogy „Nem csináltam semmit 2006 óta, így úgy gondolom, hogy egy megfelelő művészt kell keresned hozzá.”

 

Nem akartam hinni a szememnek, amikor ezt láttam, és azt írtam: „Nem létezik, az egész album az Ön képzeletén alapul, az Ön munkáin, szóval, ha egy mód van rá, és meg tudja rajzolni a borítót, kérem, tegye meg!” És azt mondta: ”Megpróbálom, de fekete-fehér lesz.” Néhány hónap múlva elküldött nekem egy fekete-fehér borító tervet. (amit itt láthattok) El voltam áljulva tőle. És aztán Toxic Angel, aki a borítóinkat csinálja, kifestette.

„Később adott néhány rajzot is – melyet még soha senki nem látott -, a belső borítóra és a videó kliphez is, amitől kiváltságosnak éreztem magam. De átrepült Finnországba a ’Lifetime Of Adventure’ videóklip forgatása miatt is Az volt aztán egy rajongói pillanat számomra!”

FOLYT KÖV 🙂

wikipedia.com, www.blabbermouth.net, tuomas-holopainen.com, metrovoices.co.uk, en.wikipedia.org

Facebook Comments

By | 2017-06-19T08:36:02+00:00 június 16th, 2017|cikksorozatok|0 hozzászólás

About the Author:

Tesztelem, a neved! :P

Hagyj üzenetet